flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ

11 грудня 2015, 14:42

                                                                           ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                     наказом головою суду

                                                                                                         

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ

 

Коломийського міськрайонного суду

Івано-Франківської області

 

на 2015 рік

 

Зміст

1. Вступ

2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення

4.  Стан зв'язків суду з громадськістю

5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії

6. Цільові аудиторії суду

7.Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями.

8. План комунікаційних заходів суду 2016 рік (внутрішня і зовнішня комунікація)

 

9. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності.

 

1. Вступ

       В Україні діє система органів, які забезпечують реалізацію принципу верховенства права та права громадян на справедливий суд. Основну роль у здійсненні правосуддя відіграють суд як установа і суддя, який безпосередньо вирішує ту чи іншу справу. Для реалізації свого права громадяни звертаються саме до них.

       Історично так склалося, що суди в Україні комунікаційно віддалені від суспільства, від їх основної аудиторії – громадян. Цей інформаційний вакуум спричиняє кризу взаємної довіри суспільства і суддів, робить суди надзвичайно вразливими.

       Комунікаційну стратегію розроблено з метою здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації. У ній передбачено сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, що сприяють наданню об’єктивної інформації про діяльність суду і суддів, налагодженню постійного зацікавленого діалогу із суспільством, забезпеченню незалежності судової влади, гарантуванню законності та правопорядку, здійсненню об’єктивного і неупередженого правосуддя, а також задля наближення українського судочинства до європейських стандартів, формування позитивного іміджу судової системи України в суспільстві.

   Стратегія комунікаційної діяльності  Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах  забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.

Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.

Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.

 

  1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду (наявний досвід і здобутки)

      Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості.

У структурі апарату суду функціонує управління інформаційного забезпечення та відділ прес-служби, на які покладено функції забезпечення комунікаційної діяльності.

 Метою діяльності управління інформаційного забезпечення є інформування суспільства про діяльність Коломийського міськрайонного суду шляхом оприлюднення інформації на офіційному веб-сайті суду kmm.if.court.gov.ua.

 Прес-служба суду виконує функції забезпечення звязків із громадянами та ЗМІ, що поступово набувають системного характеру. Щоденно здійснюється моніторинг висвітлення діяльності суду в ЗМІ. На офіційному веб-сайті оприлюднюється інформація про заходи, які проводить суд, а також ті, в яких беруть участь судді та працівники апарату. Прес-служба опрацьовує в установленому порядку запити та звернення представників ЗМІ, забезпечує підготовку і поширення матеріалів про діяльність суду у ЗМІ, направляє у відповідні видання офіційні заяви, спростування, роз’яснення у зв’язку з публікаціями про діяльність суду.

      У структурі апарату суду буде впроваджено відділи, метою яких, зокрема, є забезпечення комунікаційної діяльності суду. Це відділи планово-фінансової роботи, кадрової роботи; обліку та статистичної звітності; організаційного забезпечення суду; відділ діловодства, програмного забезпечення та інформаційної безпеки.

         Результатами комунікаційної діяльності суду є проведення конференцій, круглих столів, участь суддів у тематичних лекціях, семінарах, інформування громадськості про діяльність суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України», «Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області».

       У приміщенні суду розміщено інформаційні стенди, на яких подається інформація для відвідувачів суду. За їх допомогою відвідувачі мають можливість ознайомитися з списками справ, призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян керівництвом суду.

Коломийський міськрайонний суд прагне відкритості своєї роботи, веде планову та системну комунікаційну діяльність у таких напрямках:

Внутрішній напрямок включає в себе  роботу з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх професійних та комунікативних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для  відвідувачів і роботи працівників суду.

Зовнішній напрямок – це інформування суспільства про роботу суду, налагодження зацікавленого діалогу з громадськістю та ЗМІ, залучення науковців до обговорення проблем судочинства, залучення студентів та молодих фахівців до проходження практики та стажування у суді.

Планування комунікаційних заходів здійснюється з урахуванням результатів опитування громадян, яке було проведено серед відвідувачів суду цього року, щодо оцінки якості роботи Коломийського міськрайонного суду та шляхів вирішення проблем, що виникають при відвідуванні суду.

3. Ресурси для здійснення комунікації і проблеми, які потребують вирішення

Актуальним питанням діяльності  суду  залишається забезпечення суддів і працівників апарату суду належними умовами праці  та відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя, а також громадян із обмеженими фізичними  можливостями і відвідувачів вільним, безперешкодним доступом до приміщень суду.

У звязку зі зростанням кількості справ, які надходять до суду, два зали судового засідання є недостатньою для десяти суддів. Сповільнюється швидкість черговості розгляду справ, створюються умови для порушення строків їх розгляду. Площа та кількість залів судових засідань в Коломийському міськрайономму суді не  відповідають вимогам, які встановлені та затверджені Державною судовою адміністрацією, тому ведуться журнали погодинного використання суддями залів судових засідань. Крім того, ведеться графік розгляду справ, по яких особи тримаються під вартою у звязку з відсутністю кімнати для них.

Будівля потребує капітального ремонту. Поганий стан приміщень ускладнює роботу суддів і не сприяє позитивному сприйнятті суду його відвідувачами.

У суді потрібно вирішити питання про обладнання міні прес-центру. Прес-конференції, зустрічі з представниками ЗМІ, які проводяться у робочих кабінетах або випадкових приміщеннях, не сприяють формуванню позитивного іміджу суду, його впізнаваності, створюють проблеми у спілкуванні з журналістами.

Не сприяє  налагодженню постійного діалогу суду  з громадськістю і низький рівень загальної правової культури населення. Тому при визначенні стану здійснення правосуддя необхідно враховувати не тільки статистичні дані щодо навантаження та обсягу роботи суддів та працівників суду, а й реальні потреби громадян, які звертаються до суду  і хочуть реалізувати своє право на судовий захист ефективно й у визначені законом строки. Це є однією з причин невідповідних запитів до працівників суду, недовіри до діяльності суду, масових одноразових звернень до суду (соціальні виплати), що створюють дискомфортні умови перебування у приміщенні як самих громадян, так і працівників суду. Як наслідок – формується негативне ставлення до суду загалом.

 

4. Стан зв'язків суду з громадськістю

Коломийський міськрайонний суд має епізодичну співпрацю з місцевими представниками ЗМІ, забезпечення якої входить до повноважень прес-секретаря. Важливою метою комунікаційної стратегії суду є налагодження співпраці з місцевими газетами. В перспективі передбачається ведення спеціальної рубрики суду в одному із місцевих ЗМІ, де б висвітлювалися  питання організації роботи суду, правової просвіти, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс, тощо.

Окрім того суд епізодично веде інформаційно-просвітницьку роботу з молоддю – студентством.

Важливим напрямком роботи із громадськістю є організація круглих столів та конференцій за для обговорення найактуальніших проблем .

 

 

 5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії

Мета комунікаційної стратегії Коломийського міськрайонного суду – формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи суду як ланки системи і, загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві.

Основні цілі комунікаційної стратегії:

- забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри громадян до правосуддя загалом;

- переконання широкої громадськості щодо важливості їх підтримки діяльності суддів у здійсненні об’єктивного, безстороннього неупередженого та справедливого правосуддя;

- підтримка стосунків між членами суддівського корпусу, сприяння в обміні інформацією між ними та організації спільної комунікаційної діяльності за межами судової влади;

- підвищення рівня судді та працівника апарату суду в суспільстві;

- покращення відносин зі ЗМІ, лідерами громадської думки, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;

- підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;

- підвищення престижу роботи в суді, профорієнтація молоді.

 

6. Цільова аудиторія комунікаційної діяльності суду

Відповідно до цілей та актуальних проблем Коломийського міськрайонного суду, цільовими аудиторіями є:

внутрішні:

- професійні судді;

- судді у відставці;

- працівники суду.

зовнішні:

     - громадяни, які часто звертаються до суду: (громадяни, які мають статус « діти війни», ліквідатори Чорнобильської аварії та ін.);

- відвідувачі суду;

- професійні організації, інтереси яких вирішуються у судовому порядку, наприклад, представники малого та середнього бізнесу;

- члени кредитних спілок і спілок ошуканих вкладників;

- правозахисні організації;

- посадові особи виконавчої влади;

- посадові особи місцевих органів влади;

- науково-експертне середовище;

- студентство;

- школярі загальноосвітніх шкіл та інтернатів;

- працівники ЗМІ.

 

7. Форми і засоби комунікації (канали зв'язків) з цільовими аудиторіями

Аналізуючи вибір каналів зв'язку із цільовою  аудиторією необхідно обов'язково враховувати специфіку кожної окремої групи.

Найбільш численною та різноманітною є група громадян, отже, для неї краще обрати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.

Канали зв'язків із громадськістю:

1) проведення опитування громадської думки;

2) надання інформації через веб-сайт суду;

3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;

4) надання інформації запитувачам;

5) проведення «Днів відкритих дверей»;

6) анкетування, дослідження громадської думки.

Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою.

 Каналами комунікації зі ЗМІ може бути:

1) проведення семінарів, круглих столів, брифінгів, конференцій;

2) надання інформації через веб-сайт суду;

3)розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;

4) організація інтерв'ю з керівництвом

Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:

1)      зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю суду;

2)      залучення студентів до заходів, що проводяться в суді;

3)      сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціалізацій у суді.

 Каналами комунікації із  представниками суб'єктів владних повноважень можуть бути:

1) надання інформації через веб-сайт суду;

2) участь у спільних нарадах, зустрічах, тощо.

3) обмін інформацією шляхом  офіційного листування.

Каналами комунікацій з науковцями, адвокатами, юристами загалом можуть бути:

1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов»язаних із діяльністю суду;

2) надання інформації через веб-сайт суду;

3) спеціальні навчальні заходи, тематичні семінари.

     

8. План комунікаційних заходів Коломийського міськрайонного  суду та апарату суду на 2016 рік  (внутрішня і зовнішня комунікація) в процесі розробки

 

 

9. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності:

         Комунікаційна стратегія Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством.

         За результатами реалізації Комунікаційної стратегії очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету суду шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.

Громадяни мають сприймати суди як установи, що покликані захищати їх права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має очікувати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.

 Серед інших очікуваних результатів реалізації Комунікаційної стратегії можна назвати:

- підвищення рівня правової обізнаності населення та ЗМІ;

- підвищення рівня зацікавленості громадян, насамперед молодих юристів, у роботі в суді;

- налагодження постійного зв’язку зі ЗМІ з метою оперативного висвітлення діяльності суду;

- формування позитивного іміджу судової влади.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідальні за здійснення комунікаційної стратегії                           Ірина Гладуняк

Контроль і координація комунікаційної діяльності суду:

Голова Коломийського міськрайонного суду                      Володимир Пятковський